Best Blogger Tips SAWAPADI: selamat kawan kawan

“Where the spirit does not work with the hand there is no art”

my facebook my deviant art

Friday, September 11, 2009

selamat kawan kawan

assalamualaikum kawan kawan,sahabat handai,

di kesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat hari raya kepada semua umat islam baik yang mengenali aku ataupun tidak mengenali aku,

aku ingin memohon maaf pada semua, ada kata yang sememangnya banyak menyinggung perasaan orang lain,orang terdekat,sahabat handai,

ataupun mungkin terambil barang orang, tersilap,malas buat kerja, semuanya aku harapkan semanis keampunan daripada korang semua.

aku orang biasa, mesti nya banyak membuat silap, terutamanya dari segi masa, dan juga kerja...

untuk ramadhan yang masih lagi ada seminggu ini, aku harapkan, moga amal ibadahku bertambah, rakan rakanku juga kuharapkan demikian, buangkan sifat lagha yang ada, tambahkan dengan kebaikan walau sedikit,tapi bermakna,

mungkin raya dan puasa zaman sekarang sudah jauh berbeza dengan zaman kita dahulu sewaktu kecil, dulu aku johan main meriam dan bunga api, berdentum sana sini ,kawasan masjid, rumah orang, anak orang tengah tidur, semua aku main, tapi sekarang, budak budak hanya tahu main motor, main game PS, main handset...

langsung tak ada kedengaran meriam ataupun mercun ,pelita apatah lagi.

jadi oleh itu, misi aku balik kerumah kali ini, aku bercadang untuk membuat perkara perkara yang sememangnya sudah lama aku tinggal, insyaAllah, moga ,ada jalan, ada kudrat aku lakukan :-)

sebelum raya:

  1. MAIN MERIAM dengan budak depan rumah, kalau dulu dulu, memang selalu malam raya akan main perang perang meriam, bunyi meriam siapa yang paling kuat . raya tahun ni, aku pastikan bunyi tu akan sekali lagi berbunyi.

  2. MAIN MERCUN, dah set dah dengan kawan kampung aku yang lain, harap harap budak budak tu tunaikan janji nak simpankan roket, bola dan mercun mercun tradisi yang lain,hahaaha

  3. BAKAR AYAM~~,untuk beberapa hari terakhir sebelum raya ni, nak aku rajinkan diri membakar ayam panggang untuk dijadikan juadah berbuka, hehehehe,kalau di rumah, mungkin ikan pari tu dah wajib bagi tiap tiap kalai berbuka (ayah minat) , tapi kali ni aku nak bakar ayam pula, tiap tiap hari~~

  4. lepak lepak dengan kawan di tepi pantai sebelum berbuka puasa...tenang,aman,damai,angin di kampung memang tak sama dengan di bandar, walau bulan puasa, boleh nampak orang turun ke tebing laut menangguk lala atau kerang, best sangat.:-)

  5. malam malam lepas terawih, ajak kawan pergi main PS3 ,juga dekat rumah kawan :-)


masa raya :

  1. salam tangan mak ayah sebelum pergi sembahyang raya

  2. rumah pertama beraya dari dahulu sampai sekarang (rumah apit kedai runcit)~~,masa orang bagi khutbah ,semesti aku dan kawan kawan dah ada dalam rumah dia makan laksa sambil dengar khutbah yang sayup sayup aje dengarnye,hahahahah

  3. pusing pusing rumah member yang ada dalam kampung dahulu ,kemudian baru pergi rumah member yang jauh sikit.

  4. rancangan hebat untuk raya ni, nak kembalikan zaman budak budak dahulu, kayuh basikal dari kampung ke tempat peranginan air terjun Titi Hayun~~, mungkin boleh di ketengahkan, tapi naik motorlah,ramai2.

  5. tengahari,beraya rumah makndak yang sememangnya tak pernah miss dari aku kecil sampai la aku besar,  what can i say about makndak, the best LAKSAM in the world,~..memang sangat sedap dan famili dia terkenal dengan famili yang sangat pandai bab bab memasak.

  6. dan banyak banyak lagi~,dah tak laat nak menulis.


harap harap dapat penuhi semua yang aku hajati.

untuk orang yang terdekat,aku harap, moga raya ini akan di penuhi dengan gelak ketawa, dan kenangan manis, ,

kita tak tahu bila kita akan pergi, selagi ada nyawa dibadan, gembirakanlah diri sendiri,:-)

salam ramadhan dan selamat hari raya dari omar bin sharib,

moga raya tahun ini memberi makna,permulaan bagi hidup yang

aku tunggu.

salam

1 comments:

akujetaw said...

selamat hari raya..
>>ak maafkan ko atas sume silap salah ko~
hahaha
jemput dtg umah!

Post a Comment