Best Blogger Tips SAWAPADI: :::RAYAku di JALAN RAYA:::

“Where the spirit does not work with the hand there is no art”

my facebook my deviant art

Sunday, September 27, 2009

:::RAYAku di JALAN RAYA:::

tanah merah tepi jalan,


kau memang perosak malam raya aku,


kenapa duduk ditepi jalan?.


kerete nak lalu


motor nak lalu,


kawan aku nak lalu,


aku nak lalu,


tak pasal pasal motor tiba tiba bersayap,


terbang tinggi jatuh kepala dulu.


------------------------------------------


tanah merah tepi jalan,


malam tu aku kempunan,


dari KL aku idam,


mau rasa beli baju baru,


pergi Alor Star makan makan,


tapi pasal kau,


kena tolak motor balik rumah dulu,


balut luka pakai seluar baru,


baru keluar balik dengan sakit berbuku.


---------------------------------------------


tanah merah tepi jalan,


mak aku ada pesan,


naik jalan jangan seronok sakan,


kalau seronok, padah meneman,


tak elok kan naik motor sambil baling mercun papan,


dah kena macam ni baru aku padan,


-------------------------------------------------


tapi...


tanah merah tepi jalan,


aku anggap ingin pengalaman,


sampai bila bila aku tak lupakan,


tragedi malam raya bersama teman,


akan tetap aku abadikan,


sampai mati dalam ingatan.


-omar-


[gallery link="file"]

p/s: berhati hati di jalan raya dan jangan main mercun di jalan raya.

0 comments:

Post a Comment