Best Blogger Tips SAWAPADI: :::balek coooti::

“Where the spirit does not work with the hand there is no art”

my facebook my deviant art

Saturday, November 21, 2009

:::balek coooti::

hahaha...untuk 1 sem yang panjang, akhirnya dapat peluang balik ke kampung..aminnn..tenang jiwa :-)
moga ketenangan kampung dapat hilangkan segala apa yang terbuku dalam hati,insyaAllah..
apa ada dikampung?

1)
jambatan pulau bunting:

mungkin sesetengah orang yang suka mancing, tem,pat ni memang heaven..
untuk remaja2, memang 'heaven'.
untuk orang yang nak lepaskan tensen , memang sesuai sebab tempat ni sangat cantik especially masa time2 petang sebelum maghrib...
antara tempat selalu aku pergi .huhuhu




tempat lain?.ada...tempat mandi aku dari kecil sampaila skarang, takkan lepas peluang each time balek ke kedah, tempatnye kecik, tapi jangan di pandang hina, bestnye tempat ni mengalahkan swimming pool uia yang besar tue..
huhuhuh




ni la gambar nye :,, kalau nak tengok budak berani mati buat summersault 3 kali macam dalam sukan olimpik tue, ha,sini la tempatnye..
yang aku banggakan, budak2 ni macam dah jadi ikan duyung..mengalahkan orang tue cara berenangnye..hhuhuhu.
2 thumbs up untuk tempat nie.

ingat lagi masa time skolah menengah dulu, even 1st week lepas orientasi pun dah merayap ke tempat tempat gini nak cari air terjun punye pasal, kalau sapa sapa orang yan tau la jauhnye jarak dari tandop raga ke titi serong, hahahha,aku sanggup jalan kaki dulu redah kampung semata2 nak ke tandop raga.hahahahhah.( biasela dulu2 masih kurus~~)
kepuasan tue penting, even penat tapi bila dah kaki sudah jejak kedalam air, sume benda hilang, rase best yang amat sangat.

banyak lagi benda2 best di Yan kalau nak diikutkan,bagi orang yang dah selalu tengok padi dan bendang memangla tak nampak sangat keistimewaannye, tapi kalau untuk orang2 bandar, tempat macamni memang sangat best.
meh kiter tengok revolusi Yan~~
1: masa bajak sawah)

hahah.walaupun xpenah ada pengalaman membajak sawah,(huhuhuh) tapi aku boleh cakap yang masa ni sangat2 la best..masa kecik, slalu turun bendang cari ikan,pengalaman yang sangat bermakna bila difikirkan balek.selut?.semua aku rembat dengan kawan2..dah xpeduli dah kotor ke ape ke, yang penting, sangat best.
walaupun dah takder bajak gune kerbau even time aku kecik tapi sempat juga tengok benda alah yang di ikat kat leher kerbau tu dlu, seingat aku ada tergantung di pondok masa aku darjah 1.huhuu..

2: semai padi )



gambar ni diambil kat area umah aku sewaktu heritage study dlu, memang best.ada background gunung jerai..
and masa ni la paling cantik bagi aku,
boleh tengok pemandangan sejauh mata memandang,semua hijau segar..
hati tenang.
and waktu ni adalah waktu paling sejuk skali and sangat best kalau bangun awal and lepak2 di luar rumah :-)



3: menuai padi)


hahahah,mari mengaut keuntungan , masa orang2 kedah menjadi kaya.hahhhaha..


coklat-hijau-kuning-<---
suggestion:
melawat time coklat
kurang best sebab sangat banyak nyamuk and pemandangan nya kurang best except masa air di bendang dah banyak , korang leh tengok bendang tue seakan akan laut yang sangat luas.

melawat time hijau

2 thumbs up..sangat best and menenagkan

melawat time kuning:
sangat bagus, especially untuk orang yang ada sedara mara di kedah, leh dapat banyak duit time2 nie,hahahha... :-P

mari tenangkan jiwa~~!!
yeah
-omar-
no feeling2 mode untuk post kali ni,,mari enjoy~!

0 comments:

Post a Comment