Best Blogger Tips SAWAPADI: :::shit:::

“Where the spirit does not work with the hand there is no art”

my facebook my deviant art

Friday, October 16, 2009

:::shit:::

Seminggu yang lalu:

macam macam jadi dekat aku..sampai aku rasa macam aku ni orang bodoh.

kes pertama: alhamdulilllah selamat sudah aku konvokesyen.kawan kawan happy, semua happy tapi tak tahu plak hari tu akan jadi hari paling tak happy kat aku. knape la aku careless sangat sampai tertingal beg di tepi jalan ? mak aku cakap, benda yang sama. dah tahu dah , "kalau telur tue tak tergantung , dah lama hang tertinggal telur hang ". so , aku diam jek and malas nak bagitahu mak . coz aku tahu surely dia akan kata benda yang sama,

cerita nya:

niat di hati nak balik cepat cepat lepas tangkap gambar konvokesyen dan ambil motor di rumah kakak . samapai je rumah akak terus mandi dan bersalin pakaian. baju baju konvo semua aku sumbat dalam beg camping yang besar , termasuk baju yang diniat nye nak laundry di rumah akak aku. dalam kalut2, aku salam kakak and trus naek motor.

sebab penat yang amat, aku lepak tepi jalan, regang kakai skit sebelum masuk mrr2. beg aku letak tepi hentian bas.

dah hilang penat , aku trus blah ..

dalam sepuluh minit perjalanan aku ke depan, aku terasa ringan."eh.apesal ringan , Ya Allah, BEG~!!!"

trus aku menyumpah nyumpah seranat diri sendiri, mau tak nya, benda macam tu pun tak reti nak jaga, terasa bodoh yang amat.

aku pecut and U turn kat satu simpang and patah balik,

dalam hati aku rasa stress. tu maksudnya memang barang aku akan hilang.

sebab aku kate macam tue... memang kalau diri aku tenang di masa aku hilang brang, 4sure barang tu akan ada or kalau dicuri akan dipulangkan balik. tapi kalau hati rasa gundah gulana, memang alamatnya barang tue dah hilang.

dalam hati aku doa:

-Ya Allah, tolong la jangan ada siapa ambil beg aku. dalam beg tue ada plate biru konvokesyen aku yang aku usaha selama 5 tahun. walaupun boleh diganti tapi tak sama dengan yang aku ambil sendiri di atas pentas CAC pagi tadi.

-Ya Allah, tolong jangan hilangkan semua barang aku dalam beg tue, ada seluar baru, baju baru , semua suit aku yag baru, hadiah dari family aku.

-Ya Allah, tolong lah jangan hilangkan semua buku nota aku dalam beg tue, sebabnya ada questuionaire RESEARCH METHODD aku yang sangat penting and nak disubmit ari rabu ( 3 hari lagi) .,mati aku nak g carik balik questionaire kat orang asli belakag uia nie~~!!!

-Ya Allah, tolong lah, jangan dibuat apa apa dengan akaun bank aku 2 itu, muamalat and BSN. adoi...

memang dah diagak, sampai je di tempat aku rehat, beg aku dah takder...

yang ada just orang basuh keter tepi jalan..

aku tanye diorang kot kot ada yang terambil or tersimpan or nampak ada orang bawak lari ke, diorang cakap xde. aku senyum dah trus blah.

jadi buntu.aku mesej kakak:

kene sound pastu die suruh blah dari situ and wat laporan polis.

(camana aku nak blah kalau tangan dah menggeletar beruk and tengah saiko).

jadi buntu, aku mesej kawan kawan rapat...

-makhathir

-nik aziz

-sara

-puzah..

thanz kat semua yang tolong dengar masalah coz aku tak tau nak cakap kat sape time tue and xde orang punnak dengar masalah.

lepas sejam jadi bodoh bawah pokok, aku pun macam dah ok and start pulang uia. dalam hati aku sedang cube redha...

nai motor dah macam orang gila, tengok depan tapi tak nampak jalan, keter belakang marah , hon hon sebab aku jalan kat tengah, siap dimaki " oi , naik motor jalan tepi la, bongok punye orang,orang dah hon pegi la ketepi~!"... (bodos punye orang, aku pakai MHR tebal, kalau hon ko yang asalnye dari keter datsun lame yang dah setengah nak terbelah due tue, jangan la nak belagak sangat)~~.. nak ikut hati, nak je aku angkat si jari tengah aku ke muka.. tapi hati dah tengah teruk ,watpa nak carik gaduh lagi. diam. aku angkat tangan mintak maap and trus perjalanan.

hati tak tenang, dah sampai area uia tapi aku lajak g area satu masjid kat jalan pahang tue and pegi minum cendol,makan goreng pisang..

pakcik yang jual tue macam tahu aku tengah ada prob..

die duduk sebelah aku and aku cakapla kat die masalah aku...

even tak kenal, die layan aku macam dah lama die kenal aku,

dengar masalah aku and bagi nasehat.

thanz to dat pakcik sebab tolong aku time aku susah, bagi aku minum cendol and goreng pisang free.heheh

lepas tue.seminggu aku off,xde mood..

p/s: jangan jadi bodoh macam aku, careless...yang amat sangat.

1 comments:

ekin said...

pastu...kire x jumpa2 la spi skrg ni..????

Post a Comment